فائزون|امرالله شهادتی زینب‌گونه داشت

خاطرات شفاهی همسر شهید:

امرالله شهادتی زینب‌گونه داشت

صدیقه حسینی همسر شهید «امرالله بابابزرگی» روایت می‌کند: «یادم می‌آید از زمانی که با امرالله ازدواج کردم پاسدار بود و می‌دانستم که اگر جنگی رخ بدهد امراله اولین نفر خواهد بود به جبهه برود. امراله در عملیات ام‌الرصاص به همراه همرزمانش از ناحیه پهلو به شهادت رسید.»

کدخبر : 37464 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۲/۲۹|۰۱:۱۱

به گزارش فائزون به نقل از نوید شاهد شهرستان‌های استان تهران، شهید «امرالله بابابزرگی» در سیزدهم فروردین ۱۳۴۱، در روستای اکبرآباد از توابع شهرستان نهاوند چشم به جهان گشود. تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، با سمت فرمانده دسته و قائم مقام سپاه شهریار در‌ ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند که «۱۴ سال پس از شهادت» و پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده اسماعیل شهرستان شهریار به خاک سپرده شد.

صدیقه حسینی همسر شهید «امرالله بابابزرگی» روایت می‌کند: «یادم می‌آید از زمانی که با امرالله ازدواج کردم پاسدار بود و می‌دانستم که اگر جنگی رخ بدهد امراله اولین نفر خواهد بود به جبهه برود. امراله در عملیات ام‌الرصاص به همراه همرزمانش از ناحیه پهلو به شهادت رسید.»

در ادامه فیلم این مصاحبه را مشاهده می‌کنید. 

ارسال نظر






captcha
ارسال